名称
Mouse.move()
説明
接続したPCのマウスカーソルを動かす。画面上の動きは、常にマウスカーソルの現在位置との相対値で表す。Mouse.move()を使う前に、Mouse.begin()を呼ぶ必要がある。
書式
void Mouse_::move(signed char x, signed char y, signed char wheel);
引数
x | X軸方向に動かす量。 |
y | Y軸方向に動かす量。 |
wheel | マウスホイールをスクロールする量。 |
戻り値
なし。
使用例
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
|
#include <Mouse.h>
const int xAxis = A1; //analog sensor for X axis
const int yAxis = A2; // analog sensor for Y axis
int range = 12; // output range of X or Y movement
int responseDelay = 2; // response delay of the mouse, in ms
int threshold = range / 4; // resting threshold
int center = range / 2; // resting position value
int minima[] = {1023, 1023}; // actual analogRead minima for {x, y}
int maxima[] = {0, 0}; // actual analogRead maxima for {x, y}
int axis[] = {xAxis, yAxis}; // pin numbers for {x, y}
int mouseReading[2]; // final mouse readings for {x, y}
void setup() {
Mouse.begin();
}
void loop() {
// read and scale the two axes:
int xReading = readAxis(0);
int yReading = readAxis(1);
// move the mouse:
Mouse.move(xReading, yReading, 0);
delay(responseDelay);
}
/*
reads an axis (0 or 1 for x or y) and scales the
analog input range to a range from 0 to <range>
*/
int readAxis(int axisNumber) {
int distance = 0; // distance from center of the output range
// read the analog input:
int reading = analogRead(axis[axisNumber]);
// of the current reading exceeds the max or min for this axis,
// reset the max or min:
if (reading < minima[axisNumber]) {
minima[axisNumber] = reading;
}
if (reading > maxima[axisNumber]) {
maxima[axisNumber] = reading;
}
// map the reading from the analog input range to the output range:
reading = map(reading, minima[axisNumber], maxima[axisNumber], 0, range);
// if the output reading is outside from the
// rest position threshold, use it:
if (abs(reading - center) > threshold) {
distance = (reading - center);
}
// the Y axis needs to be inverted in order to
// map the movemment correctly:
if (axisNumber == 1) {
distance = -distance;
}
// return the distance for this axis:
return distance;
}
|
注意
Mouse.move()コマンドを使うと、Arduinoはマウスを横取りする。このコマンドを使う前に制御可能であることを確認すること。マウス制御状態をトグルする押しボタンを使うのが効果がある。
参照
言語 Mouse.click()
言語 Mouse.end()
言語 Mouse.press()
言語 Mouse.release()
言語 Mouse.isPressed()
オリジナルのページ
https://www.arduino.cc/reference/en/language/functions/usb/mouse/mousemove/
Last Revision: 2019/02/21
実装の解析
まだ解析していません。
最終更新日
August 18, 2022